W ROKU AKADEMICKIM 2020/2021
UWAGA, w związku z ogłoszeniem przez MNiSW rekomendacji w sprawie organizacji roku akad. 2020/21, informujemy że kwaterunek będzie odbywał się jedynie w systemie pokoi jedno i dwuosobowych! Wszystkie osoby, którym zostały uprzednio przyznane miejsca w pokojach trzyosobowych, zostają przyznane miejsca w pokojach dwuosobowych. W MDS Konstantynów 1B dostępne będą jedynie pokoje dwuosobowe!
Szanowne Studentki, Szanowni Studenci!
Zapraszamy do systemu elektronicznego składania wniosków o przyznanie miejsca w domach studenckich KUL. Wzór wniosku znajduje się poniżej. Wniosek znajduje się w zakładce „wnioski” na Państwa koncie na e-KUL/e-Rekrut. Pierwsza tura składania wniosków trwa do 6 lipca 2020 r. Wszelkie informacje dotyczące przyznawania miejsca na nowych zasadach można uzyskać poniżej na tej stronie bądź na witrynie każdego akademika.
Do Nowo-Zrekrutowanych Studentów
Szanowna nowe Studentki, Szanowni nowi Studenci!
W celu zaaplikowania o miejsce w domach studenckich KUL należy skorzystać z systemu elektronicznego składania wniosków o przyznanie miejsca w domach studenckich KUL. Wzór wniosku znajduje się poniżej. Wniosek będzie znajdował się w zakładce „wnioski” na Państwa koncie na e-REKRUT. Rozpatrywane będą jedynie wnioski osób, które potwierdziły studia w KUL. Pierwsza tura składania wniosków dla nowych studentów trwa do 6 lipca 2020 r. Wszelkie informacje dotyczące przyznawania miejsca w domach studenckich KUL można uzyskać na stronie poniżej .
GARŚĆ INFORMACJI O PRZYZNAWANIU MIEJSC W DS KUL:
1. Miejsce w DS przyznawane jest na wniosek studenta.
We wniosku należy oznaczyć preferowany – wybrany DS.
– ul. Konstantynów 1D – Lublin (dom żeński)
– ul. Konstantynów 1B – Lublin (dom męski)
– ul. Niecała 8 – Lublin (dom męski + małżeński)
– ul. Ofiar Katynia 6 – Stalowa Wola
2. Osoby NIEPEŁNOLETNIE mogą aplikować o miejsce w domach studenckich na podstawie złożonego przy rekrutacji oświadczenia rodzica lub opiekuna prawnego
3. Złożenie wniosku polega na:
– prawidłowym wypełnieniu i zatwierdzeniu wniosku na platformie e-Kul/e-Rekrut)
4. pierwszeństwie w przyznaniu miejsca w domu studenckim decyduje:
– odległość od stałego miejsca zamieszkania:
– trudna sytuacja materialna (na podstawie dochodu miesięcznego na osobę w rodzinie);
– sieroctwo;
– niepełnosprawność;
– samotne wychowywanie dziecka;
– kontynuacja zakwaterowania;
– terminowe wnoszenie opłat w latach ubiegłych;
– data złożenia wniosku.
Osoby, które chcą skorzystać z zasad pierwszeństwa w przyznawaniu miejsca w DS, zobowiązane są dołączyć do wniosku kopii orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Pozostałe dane dotyczące pierwszeństwa należy podać we wniosku.
OBJAŚNIENIA
Należy podać obliczony dochód za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku. Np. składając wniosek w lipcu podajemy dochód netto za m-c czerwiec wszystkich członków rodziny podzielony przez liczbę członków rodziny. Należy podać miesięczną wysokość dochodu „NETTO” wszystkich członków rodziny – tj. swojego, rodziców, uczącego się rodzeństwa do 26 r. życia (dzieci niepełnosprawne bez względu na wiek), swojego małżonka, swoich dzieci. – czytaj też: www.kul.pl/pomocmaterialna.
Wyliczenie powinno mieć następujący charakter – np. rodzina liczy 6 osób, matka otrzymuje „na rękę” 2000 zł, ojciec: 2800 zł, ja: 900 zł, tj.: 2000 zł + 2800 zł + 900 zł = 5700 zł 5700 zł:6 os. = 950 zł miesięcznie na jedną osobę. W przypadku rodzin posiadających gospodarstwo rolne do dochodów ze stałych źródeł dodać należy dochód z rolnictwa – tj. liczba hektarów przeliczeniowych
x roczny dochód z hektara w roku poprzednim, podawany przez prezesa GUS (wysokość rocznego dochodu z 1 ha przeliczeniowego znaleźć można w stronie internetowej www.kul.pl/pomocmaterialna.
Dochód należy obliczyć następująco: (liczba ha przeliczeniowych x roczny dochód z 1 ha przeliczeniowego): 12 m-cy. Do tak obliczonego dochodu z rolnictwa dodać należy miesięczne dochody z pozostałych źródeł i podzielić przez liczbę członków rodziny.
5. Wnioski o przyznanie miejsca w DS złożone w terminie do:
a. 6 lipca – zostaną rozpatrzone do 11 lipca; posiedzenie KDS 10 VII
b. 20 lipca – zostaną rozpatrzone do 25 lipca; posiedzenie KDS 24 VII
c. 22 sierpnia – zostaną rozpatrzone do 27 sierpnia; posiedzenie KDS 27 VIII
Zmiana terminu posiedzenia Komisji ds. domów studenckich z 27 VIII na 3 IX.
Przypominamy, że wniosek składany jest wyłącznie drogą elektroniczną przez platformę e-rekrut i e-kul (dla studentów starszych lat), warunkiem dostępności wniosku i miejsce w akademiku jest wcześniejsze potwierdzenie studiowania na KUL. Zapraszamy do składania wniosków.
d. 23 września – zostaną rozpatrzone do 28 września; posiedzenie KDS 28 IX
6. Informacja o przyznaniu lub o odmowie przyznania miejsca w DS udzielana jest jedynie w formie elektronicznej poprzez jej publikację na państwa koncie e-KUL/e-Rekrut. Informację można uzyskać również osobiście w DS.
7. Zgodnie z terminarzem Rekrutacji 2020/21:
-
-
- Na posiedzeniu KDS 10 VII rozpatrywane będą wnioski złożone przez dotychczasowych mieszkańców i studentów od II roku wzwyż oraz tych, którzy dotąd nie mieszkali w domach studenckich KUL,
- Na posiedzeniu KDS 24 VII, rozpatrywane będą wnioski złożone przez studentów rekrutowanych na studia drugiego stopnia,
- Na posiedzeniu KDS 27 VIII 2020, zostaną rozpatrzone wnioski złożone przez studentów rekrutowanych na studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie oraz, w przypadku wolnych miejsc, wnioski studentów i osób spoza KUL,
- Na posiedzeniu KDS 28 IX, zostaną rozpatrzone wszystkie pozostałe wnioski.
- Pula dostępnych miejsc została tak podzielona, by zapewnić równy dostęp dla wszystkich chętnych.
-
8. Wnioskodawca, któremu przyznano miejsce w DS, ma obowiązek potwierdzenia przyjęcia miejsca w DS za pomocą dokonania wpłaty kaucji rezerwacyjnej w wysokości miesięcznej należności za przyznane miejsce w terminie:
a. do 25 lipca miejsce przyznane 10 lipca
b. do 7 sierpnia – miejsce przyznane 24 lipca
c. do 10 września – miejsce przyznane 27 sierpnia
d. do 4 października – miejsce przyznane 28 września.
W miesiącu październiku kaucja rezerwacyjna zostanie zaliczona na poczet opłaty za DS.
Dane dotyczące wysokości i sposobu dokonania wpłaty zawiera informacja o przyznaniu miejsca. Brak wpłaty w oznaczonym terminie uznaje się za rezygnację z przyznanego miejsca.
9. Sposób wyboru preferowanego pokoju/segmentu oraz składu osobowego będzie dostępny po 10 września na stronie konkretnego akademika.
10. Osoby spoza KUL, które chciałyby mieszkać w DS KUL powinny wypełnić edytowalny
wniosek PDF, a następnie skan podpisanego wydruku wysłać na adres mailowy odpowiedniego domu studenckiego.
Komisja ds. Domów Studenckich – kds [at] kul.pl
TELEFONY DO POSZCZEGÓLNYCH DOMÓW STUDENCKICH KUL:
Portiernia ŻDS Konstantynów 1D: 81 445 4816
Portiernia MDS Konstantynów 1B: 81 445 4730
Portiernia MDS Niecała 8: 81 445 3003